Matura

Zaczynam tworzyć prezentację maturalną z języka polskiego, mój własny temat wymyślony przez Radka (któremu serdecznie dziękuję) to „Klasyczny pamiętnik a internetowy blog – podobieństwa i różnice. Omów zjawisko na wybranych przykładach.” Moje tworzenie jak na razie ogranicza się jedynie do szukania odpowiednich przykładów blogów i dzienników, zatem proszę wszystkich, którzy to czytają aby mi w tym pomogli i podpowiedzieli, co mogę wybrać.

Sugestie i wszystko z tym związane proszę wpisywać w komentarzach.

Dziękuję

4 responses to “Matura

  1. No to ładnie. Ja bym się pokusił o pokazanie różnorodności blogów i na tej bazie mówił o ewentualnych podobieństwach i różnicach.

    Możesz je rozmaicie klasyfikować:
    ze względu na „tematykę” – pamiętniczki/blogaski, poważniejsze blogi, blogi tematyczne, eksperckie, firmowe etc.

    ze względu na rodzaj treści:
    blogi tekstowe, fotoblogi, videoblogi, podcasty…

    Powodzenia!
    Za moich czasów trzeba było o Lalce nawijać a nie o blogach 😉

  2. A może warto skupić się na różnicy w tradycyjności? W końcu pamiętnik weźmiesz do ręki za x lat, zetrzesz z niego warstwę kurzu i pośmiejesz się jakie to rzeczy wyprawiałeś. Zaś za x las serwery tych blogów mogą poupadać i będzie… nic?
    Różnica w odczuciach, różnica w odbiorze, różnica w podejściu…
    Ach z resztą czy to nie temat woda? Ja musiałam użerać się z obrazami związanymi ze śmiercią i motywem vanitas… :]

  3. @mrówka Dobry pomysł z tą tradycyjnością, wezmę to pod uwagę. Póki co jeszcze nie zacząłem pisać bo oprócz szkoły mam miliony innych obowiązków, ale tak naprawdę jak znajdę materiał to pół dnia pisania wystarczy.

Skomentuj

